NOWY ZWYCZAJ - OGRANICZAJ!

Ograniczając ryzyko sporo zyskujesz

Są sytuacje, w których trzeba się powstrzymać od spożywania alkoholu, niektóre z nich wynikają np. ze sprawowania obowiązków rodzicielskich.

Spot traktuje o tym, że są sytuacje, w których należy powtrzymać się od spożywania alkoholu. Niektóre z takich sytuacji to sprawowanie opieki nad dzieckiem i wypełnianie swoich obowiązków rodzicielskich.

Mężczyźni spotykają się, by w pubie obejrzeć mecz, kibicują, przeżywają sportowe emocje, popijając przy tym piwo (choć nie wszyscy z nich piją). Jeden z kolegów żegna się z pozostałymi, wychodzi i wsiada do auta. Z samochodowego radia słychać komunikat o kolejnym wypadku spowodowanym przez pijanego kierowce. Mężczyzna podjeżdza pod obiekt sportowy, do samochodu wsiada chłopiec, który z zaniepokojeniem dostrzega puszki przypominające piwo. Mówi do ojca "Ufam Ci tato", bo wie jakim niebezpieczeńswem jest jazda pod wpływem alkoholu. Ojciec zapewnia syna o tym, że nie pił, a puszki okazują się być napojem izotonicznym.
Ojciec powstrzymał się od wypicia alkoholu podczas meczu, bo musiał prowadzić samochód, by odebrać syna z treningu. Ograniczył w ten spoób ryzyko.

Ograniczając ryzyko zyskujesz: bezpieczeńswo, wolność i zaufanie tych, którzy Cię kochają.

Nowy zwyczaj - ograniczaj!

 

Spot został wyprodukowany przez Telewizję Olsztyn i był emitowany na jej antenie.

CELE

  • Zmiana fałszywych przekonań i szkodliwych zachowań związanych z używaniem alkoholu,

  • Wzrost wiedzy o alkoholu - najbardziej destrukcyjnej i ogólnie dostępnej substancji psychoaktywnej,

  • Zmiana modelu spożywania alkoholu w kierunku bezpiecznego używania i abstynencji – zachowania postawy umiaru